Enligt Spotifys luxemburgska årsredovisning avseende 2014, som
Breakit tagit del av, drog Spotify in motsvarande 916 miljoner kronor
via annonsering under året, sett till dagens valutakurs. Det motsvarar
knappt en tiondel av Spotifys totala årsomsättning 2014 på drygt 10
miljarder kronor.
Totalomsättningen 2014 baseras i sin tur på 45 miljoner
gratisanvändare och 15 miljoner betalande. Det innebär, om man slår ut
annoseringsintäkterna på antalet gratisanvändare, att Spotify i snitt
får in 20 kronor per gratisanvändare och år.--
Generellt sett betalar Spotify ut 70 procent av sina intäkter till rättighetsinnehavare.
--
Enligt Stefan Palmquist, som är Spotifys säljchef i Norden, ökade bolagets reklamintäkter med 53 procent under det första kvartalet av 2015 jämfört med motsvarande period 2014.
http://www.svd.se/sa-lite-pengar-drar-spotify-in-pa-gratisanvandare/om/musiktjansternas-krig
https://www.spotify.com/se/brands/targeting/
I really appreciated for this nice information which is very useful for who needed this article ... Great!! Here; I am also providing such type of information like Website Redesign companyRedesign Your Website, Website Redesign company, Redesign Website and much more.
SvaraRadera