Instagram som instrument för marknadsföring
Examensarbete – KandidatTextilt management
Moa Johansson
Felicia Olsson
Salomen et al (2013) skriver att word of mouth är information om produkter som
konsumenter sprider vidare till andra konsumenter. Det kan ske genom att man ger tips på en
bra restaurang till en vän eller att någon frågar vart man köpt sin nya tröja. Information från
de vi känner eller pratar med direkt tenderar att verka mer trovärdig än information som vi får
genom mer formella mediekanaler (Salomon et al, 2013).
Tsimonis & Dimitriadis (2014) beskriver att när det handlar om word of mouth på internet
brukar man numera prata om begreppet Electronic word of mouth (eWOM) och det innefattar
word of mouth via tillexempel bloggar, sociala medier och virituella nätverk. Sociala medier
är ett bra exempel på eWOM eftersom användarna kan skapa och sprida information om ett
företag till deras vänner väldigt snabbt. (Tsimonis & Dimitriadis, 2014)
http://hb.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A821655&dswid=-2825
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar