fredag 22 april 2016

Digitaliserad snabbmat får oss att äta mer hamburgare – Max har hittat receptet

För den svenska uppstickaren Max Hamburgare sker nu hälften av försäljningen via digitala kanaler – dit de räknar sina expresskassor, det vill säga de terminaler med pekskärm där kunden själv kan klicka sig fram till vad de ska och betala samt mobilappen.
--
Företaget har en bit över 100 restauranger och enligt den senaste försäljningssiffran som finns tillgänglig, från 2014, omsatte de 2,2 miljarder kronor.Max Hamburgare bygger hela sin it-verksamhet på Oracles Micros Fidelio-plattform, programjättens lösningar för restaurang och hotellbranschen.




http://computersweden.idg.se/2.2683/1.656254/max-digitaliserad-snabbmat
https://www.max.se/
https://www.max.se/sv/Hitta-Max/Max-App/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Clicky Web Analytics Web Analytics