tisdag 10 november 2015

Indisk Readly-rival satsar i Sverige

Magasin på nätet har visat sig vara en tuff bransch. Men det har inte avskräckt indiska Magzter, som nu ska få svenskarna att läsa sina favoritmagasin på läsplattan.
--
Magzter grundades för 2011 år sedan i Indien och har idag 27 miljoner betalande användare världen över.
--
Affärsmodellen bygger prenumerationer där användarna får tillgång till bolagets 7 000 publikationer. Prismässigt har bolaget valt att lägga sig drygt 30 procent billigare än exempelvis Readly, som kostar runt hundralappen i månaden.
Tidningsförlagen får i sin tur betalt bland annat utifrån hur länge konsumenterna läser en viss tidning. Ungefär på samma sätt som skivbolagen får betalt av Spotify baserat på hur många gånger en låt har strömmats.
– Men via oss kan förlagen även få information om sina läsare på ett helt annat sätt. I print har man ingen aning om vem som faktiskt läser, men här finns all data. När förlagen ska träffa annonsörerna så kan de faktiskt se hur många som sett en annons och vilka som har sett det, säger han.
http://www.svd.se/indisk-readly-rival-satsar-i-sverige/i/senaste
http://www.magzter.com/international-featured



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Clicky Web Analytics Web Analytics