torsdag 5 november 2015

Festen tar aldrig slut för supersäljarna som växer lavinartat

Svenskarnas festande och högtidsfirande är grunden för Partykungens framgångar. Här kan man beställa allt från maskeradprylar till bartillbehör och sexleksaker.
--
Högtider som Halloween, jul, påsk och studentfirandet står för närmare hälften av försäljningen. Resten är beställningar till olika fester hos privatpersoner och företag.
--
2014 sålde Partykungen för 40 miljoner och för verksamhetsåret som avslutades den sista augusti i år landade försäljningen på 70 miljoner.
--
Buttericks och Teknikmagasinet är ett par av Partykungens konkurrenter inom partyprylar. Partykungen utnyttjar näthandelns fördelar. Den som googlar på party eller maskerad får upp Partykungen i topp bland träffarna.
Men det är marknadsföring som kostar.
"Tio procent av vår omsättning går till marknadsföring och Google står för hälften".



http://www.va.se/nyheter/2015/11/04/festen-tar-aldrig-slut-for-supersaljarna-som-vaxer-lavinartat/ 
https://www.partykungen.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Clicky Web Analytics Web Analytics