Festen tar aldrig slut för supersäljarna som växer lavinartat
Svenskarnas festande och högtidsfirande är grunden för Partykungens
framgångar. Här kan man beställa allt från maskeradprylar till
bartillbehör och sexleksaker.
--
--
Högtider som Halloween, jul, påsk och studentfirandet står för närmare
hälften av försäljningen. Resten är beställningar till olika fester hos
privatpersoner och företag.
--
2014 sålde Partykungen för 40 miljoner och för verksamhetsåret som
avslutades den sista augusti i år landade försäljningen på 70 miljoner.
--
Buttericks och Teknikmagasinet är ett par av Partykungens konkurrenter
inom partyprylar. Partykungen utnyttjar näthandelns fördelar. Den som
googlar på party eller maskerad får upp Partykungen i topp bland
träffarna.
Men det är marknadsföring som kostar.
"Tio procent av vår omsättning går till marknadsföring och Google står för hälften".
Men det är marknadsföring som kostar.
"Tio procent av vår omsättning går till marknadsföring och Google står för hälften".
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar